قیمت بیت کوین

سه شنبه 30 مرداد 1397
15:20
coinextend

بیت کوین

آشنایی بیشتر با ارز های رمز پایه

قیمت بیت کوین

واقیعت بیت کوین چیست و چه پشتوانه ای دارد؟
در گذشته فیات مانی ها و یا پول های کاغذی که وابسته به دولت ها و بانک ها بودند پشتوانه هایی نظیر طلا و تولید ناخالص ملی که وابسته به اقتصاد یک کشور بود داشتند و با توجه به ان ها اعتبار می گرفتند .
اما اکنون بیت کوین مالکیتی مختص به یک کشور و یک نهاد خاص ندارد و بر همین اساس هم هیچ گونه پشتوانه ای نظیر پشتوانه های سنتی نخواهد داشت.
اما چه چیزی به بیت کوین ارزش می دهد؟
اقبال بازار یا همان عرضه و تقاضا و گسترش کاربردهای ان در سطح جامعه سبب قیمت گذاری بر روی بیت کوین می شود . به گونه ای که یک فرد در جامعه برای یک واحد از بیت کوین حاضر است چه کالایی یا چه مقدار فیات مانی بپردازد و در قبال ان بیت کوین دریافت کند . اکنون که بازار کریپتو کارنسی نوظهور هست ثبات بسیار کمی دارد و نوسانات شدیدی دارد اما در گذر زمان انتظار می رود قیمت ها نوسانات کمتری داشته باشند . از طرفی بازار کریپتوکارنسی در ابتدای راه و گسترش می باشد و انتظار رشد بالایی در طی سال های اتی از ان می رود و سرمایه گذاران در ان با نگرش سودهای خوب وارد ان می شوند که خودش موجبات گسترش این ارز را در جامعه مهیا خواهد کرد .

این روزها شاهد گسترش هر روزه ارزهای دیجیتال در سطح جوامع مختلف هستیم و هر روزه از کنار و گوشه دنیا خبرهایی مبنی بر اینکه کسب و کارهای مختلف انواع ارزهای دیجیتال را در مقابل کالا یا خدمات خود می پذیرند . از همه مهم تر این که شرکت های بزرگی نیز پا به این عرصه گذارده و پلتفرم های دریافت ارزهای دیجیتال را برای خود به وجود آورده اند . اخیرا مهم ترین خبری که بیت کوین و نوسانات آن را تحت تاثیر قرار داده خبر قراردادهای آتی بیت کوین در بورس اوراق بهادار نیویورک می باشد . اگرچه فعالیت آن تا ماه نوامبر به تعویق افتاد اما بیت کوین و قیمت آن بسیار متاثر از خبرهای منتشر شده در این خصوص می باشد . بورس اوراق بهادار نیویورک با این عمل رسما به بیت کوین مشروعیت قانونی می بخشد و مهر تایید و اعتبار بر روی آن می زند .

اساسا بازارهای مالی و بالاخص مارکت کریپتو کارنسی همواره دستخوش دستکاری های قیمتی بازیگردانان و سرمایه داران بزرگ بازار می باشد . از این رو این بازیگردانان با در اختیار داشتن شبکه های خبری و ارتباطی در روندهای نزولی اخبار منفی منتشر می کنند و در روندهای صعودی اخبار مثبت برای رشد هر چه بیشتر بازار منتشر می کنند . اساسا این عمل و دستکاری قیمتی بازارها جرم محسوب می گردد اما مافیای قدرت و ثروت توانایی انجام هر کاری را دارد . بازارهای مالی همیشه در اوج اخبار منفی و ناامیدی سرمایه گذاران بازار شروع به رشد می کنند و در اوج اخبار مثبت و سرمستی سرمایه گذاران و تریدرها تغییر روند داده و ریزش خود را آغاز می کنند .

اساسا هیچ گونه توصیه ای برای سرمایه گذاری در این بازار که نوسانات بسیار زیادی دارد و از طرفی پشتوانه فیزیکی ندارد نیست و از همه مهم تر این که هر لحظه با به وجود آمدن کامپیوترهای کوانتومی موجودیت این بازار به خطر می افتد ریسک بالای سرمایه گذاری را در پی دارد . اما تنها توصیه مهمی که می توان داشت در بازارهای مالی نگهداری سهام و صبر تنها راه موفقیت و جبران ضرر می باشد و در این مارکت سراسر نزولی و ناامید کننده دوباره روزهای خوش فراخواهد رسید .

اما نکته ای که در این میان قابل توجه است سیستم های ماین و استخراج کنندگان این ارزهای می باشد که می تواند ثروتی باد آورده را فراهم کند . سیستم هایی که پس از شش ماه تا یکسال تمامی هزینه ها را جبران خواهد کرد و سودهای بسیار خوبی را نصیب افراد فعال در این حوزه خواهد کرد . شاید در این روزهای رکود اقتصادی فعالیت افراد در بخش ماین و استخراج خالی از لطف نباشد . از طرفی نیز در مبادلات خارج کشور و تجارت نیز می توان از این ارزهای بهره برد . همان طور که مستحضرید در حال حاضر بسیاری از کشورها در حال بکارگیری ای تی ام های بیت کوین هستند که در قبال دریافت بیت کوین دلار تحویل می دهند و نهادهای نظارتی سعی در توسعه ارزهای دیجیتال و کاربردی کرد ان ها دارند . آن ها بخوبی می دانند که آینده از آن بیت کوین و ارزهای دیجیتال می باشد و در آستانه انقلابی در نظام پولی و مالی قرار داریم . فیات مانی ها و پول های کاغذی به مرور تضعیف خواهند شد و کاربردهای آن ها به شدت کاهش پیدا خواهد کرد .

کمی بررسی در حوزه ارزهای دیجیتال این راه را به ما نشان خواهد داد که برخی صنایع تحت تاثیر شدید از گسترش این ارزها قرار خواهند گرفت . صنعت برق و نیروگاه , شرکت های سازنده کارت گرافیک نظیر انویدیا و ای ام دی , و صنایع سازنده تلفن های همراه هوشمند و سیستم های کامپیوتری وابستگی بیش از پیش جوامع و افراد را به این حوزه رقم خواهند زد .

امید است در طرح های توسعه آتی جایگاهی برای صنایع مختلف و نظر به رشد برخی صنایع در دستور کار قرار گیرد . از آنجا که همواره به دنبال خودکفایی بوده و هستیم یکی از بهترین جایگاه ها که امید است مورد توجه قرار گیرد حرکت به سمت این صنایع و خودکفا شدن در این حوزه است و حتی شاید بتوان سایر جوامع را به خود وابسته کرد .

سوالی که مطرح است غیر از پذیرفتن این ارزها توسط افراد آیا راه دیگری برای تبدیل کردن ارزهای دیجیتالی به یکدیگر و یا فروش آن ها وجود دارد ؟ بله این روزها اکسچنج ها و صرافی های دیجیتالی مختلفی با پلتفرم های متمرکز و غیر متمرکز این امکان را فراهم آورده اند تا در پلتفرم آن ها ترید کرد و سایر ارزها را به یکدیگر و حتی در برخی به ارزهای کاغذی تبدیل کرد . همچنین برای جلوگیری از متضرر شدن ارزهای دیجیتال با ثباتی نیز شکل گرفته اند که از جمله آن ها می توان بهتتر و دلار حقیقی و دای اشاره نمود که ریسک ارزهای دیجیتالی را پایین آورده و بسیار مورد استفاده تریدرها نیز می باشد .
به وجود آمدن دلار حقیقی و دای پس از تتر این نوید را می دهد که مارکت کم کم برای رشد آماده می شود . زیرا اساسا برای رشد بازارهای مالی نیاز به پول هست و در مارکت کریپتو کارنسی این نیاز با خلق پول به این صورت تامین گردیده است .


[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار و مقالات ارزهای دیجیتال & بیت کوین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]